HATHA JOGA

Tradycyjna hatha joga, w której dbałość o technikę wykonywania asan (pozycji jogi) rozbudowuje świadomość ciała. Nauka asan oraz zwiększana stopniowo długość zachowania aktywności w asanie prowadzi do zwiększenia elastyczności, wytrzymałości i wzmocnienia ciała. Stosowana podczas zajęć praktyka oddechu (pranayama) dodaje nam energii i świeżości umysłu, a kończąca zajęcia relaksacja pomaga w odnalezieniu tak potrzebnego w dzisiejszych czasach wyciszenia i relaksu. Zajęcia jogi klasycznej odbywają się w dwóch stopniach zaawansowania, dzięki czemu każdy może dostosować praktykę do własnych możliwości

JOGA CHUSTY

joga w chustach to połączenie klasycznej hatha jogi, akrobatyki i pilatesu. Podczas zajęć fly jogi ćwiczenia/asany wykonuje się przy użyciu hamaka/chusty, zawieszonej pod sufitem. Chusta ma za zadanie odciążyć stawy ćwiczącego i poszerzyć zakres ruchu, pozwala poczuć specyficzną lekkość ciała i umysłu. Ponadto jest doskonałą podporą w pozycjach odwróconych, podwieszenie ciała kilka centymetrów nad ziemią pozwala uwolnić napięcie z mięśni.

 

 

Warunkiem udziału w zajęciach „jogi w chustach” jest wcześniejsza telefoniczna rezerwacja miejsca pod nr telefonu  606 974 120

Warto również zapoznać się z zasadami uczestnictwa i przeciwwskazaniami

 

KUNDALINI JOGA

Kundalini joga to jeden z najbardziej tajemnych i ezoterycznych systemów rozwoju i doskonalenia duchowego wywodzący się z obszaru kulturowego Indii. Kundalini joga jest techniką tantryczną (podobnie jak Joga Nidra); ma obudzić Kundalini – drzemiący potencjał geniuszu w ludzkiej osobowości. Zajęcia kundalini jogi składają się z zestawu technik/ćwiczeń dobranych pod kątem osiągnięcia odpowiedniego efektu tj. ćwiczeń oddechowych, relaksacji, medytacji (w różnych jej formach) oraz mantr. Doświadczenie może być różne dla każdego z nas, ale zawsze następują pozytywne zmiany na poziomie fizycznym, emocjonalnym i umysłowym.

HATHA JOGA REGENERACYJNA

Podstawą zajęć jest tradycyjna hatha joga, w której dbałość o technikę wykonywania asan (pozycji jogi) rozbudowuje świadomość ciała. Zajęcia jogi regeneracyjnej skoncentrowane na profilaktyce i zapobieganiu bólu w ciele, kręgosłupa, uczeniu się prawidłowej postawy ciała, wzmacnianiu osłabionych mięśni posturalnych. Zajęcia skierowane dla szerokiego grona odbiorców, niezależnie od tego, czy mają oni mocne i elastyczne ciało czy też doświadczają bólu i dyskomfortu. Podczas zajęć prócz jogi stosowane są elementy pilatesu i ćwiczeń rehabilitacyjnych w celu poprawienia ruchomości oraz rozciągnięcia mięśni, przykurczonych w wyniku siedzącego trybu życia i pracy. Zajęcia zakończone są 20 min pogłębioną relaksacją (joga nidra), aby w efekcie końcowym osiągnąć  fizyczne, umysłowe i emocjonalne rozluźnienie.

JOGA DYNAMICZNA gr średnio-zaawansowana

To dynamiczna forma hatha jogi, łącząca różne pozycje (asany) w płynne sekwencje. W stylu flow jogi ruch zsynchronizowany jest z oddechem. Każdej pojedynczej pozycji towarzyszy wdech albo wydech. Dla zajęć charakterystyczna jest płynność, szybsze tempo zmian, a także zaangażowanie wszystkich partii ciała. Jednocześnie zachowane są cechy najbardziej jogiczne, takie jak uważność i odczuwanie ciała, jako punkty wyjścia do budowania równowagi i stanu odprężenia. Zajęcia kończy faza relaksu. Zajęcia dedykowane są dla osób praktykujących jogę min pół roku.

JOGA DLA DZIECI

Podczas zajęć będziemy: skakać jak żaby, tulić się jak misie, ryczeć jak lwy. Joga poprzez zabawę jest ciekawą formą rozwijającą zajęcia ruchowe dzieci. Ma wielowymiarowy wpływ na ich rozwój- wspomaga prawidłową postawę ciała, rozwija zmysły, pobudza wyobraźnię oraz uwalnia stres i napięcia dnia codziennego. Oprócz tego ma korzystny wpływ na koordynacje ruchową, dobre samopoczucie oraz lepszą pamięć i koncentrację. Joga wzmacnia twórczy potencjał dziecka oraz motywuje je do kreatywnego spędzania czasu wolnego. Ponadto pomaga dzieciom rozwijać wiarę w siebie, swobodnie wyrażać uczucia oraz odreagowywać nagromadzone napięcia. Buduje konstruktywne relacje oparte na wzajemnej akceptacji i uczy rozwiązywania konfliktów bez użycia agresji.  Zapraszamy dzieci powyżej 5 roku życia

MOBILITY elastyczność & ruchomość ciała

Są to zajęcia dla wszystkich, którzy przez swój tryb życia borykają się z problemami, takimi jak bolący kręgosłup, sztywność mięśni i stawów, ale także dla osób szukających nowych form treningu. Celem jest poczucie świadomości własnego ciała, jego ruchów, rozluźnienie nadmiernie napiętych struktur oraz wzmocnienie najsłabszych stron. Zajęcia są połączeniem strechingu dynamicznego, ćwiczeń wzmacniających oraz mobilizacyjnych. Dodatkowo, nauczysz się wykorzystywać naturalne ruchy dla zwiększenia swojej kondycji ciała i umysłu. Po wyjściu z sali twoje ciało podziękuję Ci, a Ty będziesz czuć, że zrobiłeś coś dobrego dla siebie.

JOGA NIDRA

Joga Nidra nazywana również jogą snu. Sen rozumiany jako próba kontrolowanego wycofania zmysłów oddzielenie umysłu i ciała od otaczających bodźców zewnętrznych. Joga nidra to metoda pogłębionej relaksacji, usystematyzowana praktyka podążającą poprzez specyficzne stopnie, aby w efekcie końcowym osiągnąć szczególne bo niezwykłe fizyczne, umysłowe i emocjonalne rozluźnienie. Podczas praktyki, odnosi się wrażenie że uczestnik sesji śpi, podczas gdy jego świadomość działa na znacznie głębszym poziomie.

PILATES CORE

Pilates core są zajęciami przeznaczonymi dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia, które odczuwają bóle kręgosłupa i pleców, które nie mogą z przyczyn zdrowotnych brać udziału w dynamicznych zajęciach fitness. Jeśli powyższe wytyczne brzmią znajomo, to Pilates core jest dla Ciebie. Przez 75 minut będziesz wzmacniał głęboki gorset mięśniowy, po to, by odciążyć kręgosłup, by stworzyć dobre nawyki na poziomie zaangażowania odpowiednich mięśni, które spowodują, że poczujesz się lepiej. Pilates core praktykowany systematycznie daje efekty nie tylko zdrowotne, ale zapewnia ładną sylwetkę, pomaga zlikwidować cellulit.

UWAGA: Warunkiem udziału w zajęciach jest wcześniejsza telefoniczna rezerwacja miejsca pod nr telefonu  606 974 120

JOGA DLA KOBIET W CIĄŻY

Joga dla ciężarnych to kombinacja wzmacniających, rozciągających, otwierających oraz relaksujących asan, prowadząca do poprawy samopoczucia w czasie ciąży oraz przygotowująca ciało do porodu. Poprzez bezpieczną, budującą siłę i wytrzymałość praktykę ćwiczące stają się bardziej świadome swojego ciała i oddechu, co dodaje pewności siebie i ułatwia poród.

Trwają zapisy na 6- tygodniowy kurs. Więcej na temat zajęć jogi w ciąży przeczytasz tutaj

Czytaj więcej na temat jogi w ciąży przed i po…

Przeciwwskazania – wykonywanie asan odradza się w pierwszym trymestrze ciąży (do 14 tygodnia), czyli w czasie podwyższonego ryzyka poronienia. Nie dotyczy to pań posiadających już doświadczenie w praktyce jogi.

JOGA TWARZY

Joga twarzy jak wszystkie ćwiczenia poprawia nastrój i jest alternatywą dla osób, które z jakichś powodów nie mogą wykonywać gimnastyki całego ciała. To forma ruchu zalecana w każdym wieku. Joga twarzy to szereg ćwiczeń, które pozwolą zachować piękną i pogodną twarz na długo. Dzięki nim pozbędziecie się zmarszczek, podniesiecie kąciki ust i ujędrnicie policzki. Wasze usta staną się pełne, a oczy odzyskają świetliste spojrzenie.

Relaks, który towarzyszy ćwiczeniom, odpowiednia technika oddychania, automasaż mogą odjąć od metryki nawet 10 lat.

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE JOGA

Indywidualna sesja jogi jest dostosowywana do prywatnych potrzeb i możliwości. Zajęcia mogą być indywidualne lub kameralne dla par, znajomych, rodziny. Dlaczego warto wybrać takie zajęcia? Jest kilka argumentów…praktyka jest dostosowana do Ciebie i twoich potrzeb, jesteś początkujący i chcesz rozpaczać praktykę jogi od podstaw, jesteś doświadczonym studentem i pragniesz pogłębiać praktykę jogi, masz problemy zdrowotne (np. bóle pleców, kontuzje kolan, bóle głowy czy bezsenność) i traktujesz jogę jako terapię, szczególnie interesują Cię wybrane aspekty jogi np. zwiększenie elastyczności lub siły, ćwiczenia oddechowe, wyciszenie i relaksacja, zajęcia są odpowiednich dla Ciebie godzinach, istnieje możliwość połączenia praktyki jogi z sesją masażu.

TANIEC ORIENTALNY

Do technik tanecznych wykorzystywanych na zajęciach należą m. in:
• Taniec arabski – Belly Dance, popularnie zwany tańcem brzucha
• Taniec hawajski – Hula
• Taniec indyjski – Bollywood
Spójne fuzje taneczne w/w technik tanecznych stosowane są najczęściej w autorskich choreografiach oraz jako poszczególne elementy ćwiczeń. Wszystkie z wymienionych technik należą tzw. do tańców etnicznych i charakteryzują się wspólną postawą ciała, ruchem bioder oraz wyrażaniem emocji.
Przede wszystkim ich wspólną cechą jest postawa ciała: biodra i miednica w pozycji lekkiego przodopochylenia, nogi lekko ugięte w kolanach, łopatki i barki ściągnięte, klatka piersiowa i głowa w pozycji „dumnej”, stopy w ścisłym kontakcie z podłożem – tzw. „uziemione”. Działanie tej postawy polega na odbarczeniu głównie odcinka lędźwiowego i szyjnego (niwelacja bólów kręgosłupa). Poza tym postawa i koordynacja ciała w tańcu poza rozwijaniem prawidłowej sylwetki, wpływa zasadniczo na procesy synchronizacji półkul mózgowych, co poprawia pamięć.